PEPPEN

hej bloggen!
just nu är jag riktigt riktigt riktigt pepp och glad för allt som rör mitt liv!
Idag och igår kollade jag runt på lite sidor och söker ett arbete! Gud vad roligt det är. Känner mig som en stor bomb som bara vill komma ut i arbetslivet för att kunna ge allt. Vill verkligen ha ett socialt arbete denna gången, där jag är ute och arbetar med människor.
I tidigare inlägg har jag klagat mycket över skolan. Just nu känns studenten så nära, så nu känns det sorjligt att lämna den! Det är ju stället där man har vuxit, som människa och i hjärnan. Det har varit tufft många gånger, men man behöver nog lite motgångar för att man ska få kraft till bara kunna explodera.
Jag vet inte om jag vill läsa vidare till hösten, kanske, kanske inte. Jag har iallafall sökt in till Lund, olika typer av samhällsvetenskapliga kurser och program.
Nu i efterhand funderar jag lite vad jag varrför jag valde naturvetenskap... visst är jag smart och så. Men nu i efterhand inser jag att det kanske inte matchade mig helt hundra. Men jag ångrar absolut inte mig. Jag har lärt mig såååååå mycket, och jag klarade det tillslut. Jag är stolt över mig själv. Trodde att linjen skulle vara för tuff för mig. BUT I MADE IT! Det är nog utmaningar man behöver för att inse att man klarar mer än man tror!

Och för två veckor sedan tog jag körkort! Det gick så fort! Helt plötsligt satt jag och körde bilen själv. Det är en speciell känsla att kunna göra det, en stor vuxen poäng.

puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0